 |
 |
Ćwiczenie I - Sockety
Wymagania praktyczne
- Praca w systemie UNIX (Solaris)
- podstawy programowania w języku JAVA (edycja, kompilacja kodu, dziedziczenie, przeładowywanie i nadpisywanie metod, polimorfizm, interfejsy, wyjątki)
- podstawy programowania w C (edycja, kompilacja kodu, Makefile)
Znajomość teorii związanej z przedmiotem w tym
- zagadnień sieciowych warstwy 4 (transportowej)
- terminów:
- IP, TCP, UDP, multicast
- Socket, datagram
Przygotowanie do zajęć
Przebieg ćwiczenia
- gniazda - definicja, użycie
- TCP
- właściwości
- tworzenie gniazda TCP clienta i servera w C (wane funkcje i struktury)
- tworzenie gniazda TCP clienta i servera w JAVIE (ważne klasy)
- problem wielowątkowosci serwera i puli połączeń oczekujących (connection refused)
- demonstracja:
- 1 klient, 1 server (Java, C)
- 10 watkow klienta, 1 server
- kod serwera wielowątkowego (Java)
- demonstracja:
- uruchomienie (10 watkow klienta, 1 server)
- UDP
- własności transmisji pakietowej, transmisja multicastowa
- tworzenie gniazda UDP clienta i servera w C (wane funkcje i struktury)
- tworzenie gniazda UDP clienta i servera w JAVIE (wazne klasy i metody)
- demonstracja:
- 1 klient, 1 server (Java, C) - unicast
- 1 klient, 2 servery - mulitcast (różne platformy)
- problemy przy programowaniu gniazd
- różnice programowe
- demonstracja:
- komunikacja między C a Java
- komunikacja między platformami
- Sparc, Intel Alpha - kolejność bytów
- zadanie programistyczne dla studentów
Prezentacja
do sciagniecia
start /
prywatnie /
inf. dla studentów /
praca naukowa /
cv /
kontakt
|